Colegiul National Alexandru Ioan Cuza Ploiesti - Logo

Proiecte

Proiecte sortate : crescator descrescator

Universiday

Vineri 3 noiembrie 2017 s-a desfășurat în sala de sport a Colegiului Național ”Al.I.Cuza” Ploiești Caravana educațională UNIVERSIDAY.Grup țintă -elevii claselor X-XII.Un colaj de fotografii poate fi vizualizat aici

 

 

10.11.2017

Bursa Ioan Lefter

 Asociatia " CREATIE EDUCATIE VIITOR" în cooperare cu C.N. "Al. I. Cuza" Ploiesti acordă o bursă de merit pentru elevii din ciclul liceal (cl. IX – XII) cu scopul de a promova și sprijini educatia și dezvoltarea personală  pentru elevii merituoși, în memoria Prof. Ioan Lefter. Mai multe detalii aici

05.10.2017

EuroCuza 2017

 Asa cum ne-am obișnuit de câțiva ani, echipa EuroCuza muncește din greu pentru a păstra tradiția, încercând să câștige pentru a 5-a oară concursul european Euroscola, aflat la cea de-a X a ediție. Puteți să ne ajutați prin popularizarea  activităților noastre, prin accesarea paginii de Facebook EuroCuza 2017 unde puteți găsi  alte detalii. Activitățile noastre le puteți verdea și aici .

27.09.2017

Proiect stiintific Informatia e cheia!

  Luni 20 februarie 2017 ,ora 12 .00 la Colegiul Național ”Alexandru Ioan Cuza” , Municipiul Ploiești a avut loc lansarea  ediției a III a a proiectului științific  ”Informația e cheia” ,proiect cuprins în Calendarul Activităților Educative din județul Prahova pentru anul școlar  2016- 2017. Acest proiect se derulează în școala noastră din anul 2015 și la  fiecare ediție interesul elevilor și  mobilizarea echipei de coordonare ne surprinde cu activități deosebit de interesante .Anul acesta  echipa își propune să organizeze activități care să permită atingerea obiectivelor principale si anume: percepția și atitudinea creativă, aptitudini specifice unui anumit domeniu de activitate(chimie,fizică,matematică ,informatică) precum și deprinderea de a lucra în echipă animați întotdeauna de spiritul de competiție. La ediția de anul trecut proiectul a fost nominalizat la Gala Comunității Prahovene.Detalii despre activitățile proiectului din edițiile anterioare și activitățile pe care ni le propunem anul acesta găsiți aici.

22.02.2017

ERASMUS + Repere la final de proiect

 ERASMUS + „PEDAGOGIE SI PERFORMANTA PRIN TEHNOLOGIA VIITORULUI”

REPERE LA FINAL DE PROIECT
 
             Proiectul acesta a fost ințiat cu scopul dezvoltarii calității serviciilor oferite de Colegiul National "Alexandru Ioan Cuza" Municipiul Ploiesti în domeniul educației, principalele aspecte vulnerabile fiind funcțiile manageriale ale personalului didactic (managementul relațiilor și al comunicării), îmbunătățiri în domeniul nevoilor de instruire (au fost vizate competențe didactice ce țin de noua tehnologie), îmbunătățirea dimensiunii europene a organizatiei. Aceste aspecte au avut o cauză comună care genera ,,punctele slabe": insuficienta cunoaștere și aplicare a instrumentelor TIC în proiectarea procesului didactic, în prezentarea, accesibilizarea și evaluarea conținuturilor științifice de specialitate.
 Investitia majoră în această direcție a adus beneficii institutiei, întrucât aspectele îmbunătățite s-au manifestat integrator in timp, la nivelul mai multor domenii ale scolii, interesul fiind acela al creării unei perspective moderne și a unei viziuni aplicative asupra fenomenului educativ in general, cu implicații majore în dezvoltarea calitații.
În primul rând, trebuie menționat faptul că îmbunătățirirea competențelor TIC
ne-a preocupat intotdeauna. Astfel, școala a urmărit asigurarea bazei materiale care să faciliteze utilizarea tehnicilor TIC în proiectarea didactică. Cu acest scop, școala a dezvoltat un parteneriat în urma căruia a obținut dotarea fiecărei săli de curs cu calculatoare conectate într-o rețea de date și cu video proiectoare, desi analiza la nivelul școlii a relevat faptul că doar 35% dintre profesori foloseau aceste instrumente în activitatea lor inaintea acestui proiect. In urma desfășurarii proiectului, toate cadrele didactice ale colegiului nostru au participat la sesiuni de diseminare in cadrul Consiliilor Profesorale si a sedintelor de lucru ale echipei de proiect la intoarcerea din mobilitati si au accesat in mediul online materialele puse la dispozitie de catre participantii la cursurile de formare, aplicand in cadrul activităților școlare informațile diseminate. În cadrul proiectului, cadrele didactice implicate au participat la cursuri în cadrul cărora s-au familiarizat cu noile programe de prezentare (Prezi, Socrative, TedEd, EverNote, Kahoot). Domeniul relațiilor și al comunicării la nivel european este benefic, deoarece profesorii au inceput sa se familiarizeze cu platforme online de cooperare europeană.
În al doilea rând, în școală învață numeroși elevi (19%) care provin din diverse
medii defavorizate, așa încât unii dintre ei nu isi permit un calculator. Singurul contact cu instrumentele IT este școala. Familiarizarea profesorilor cu acest tip de instrumente și folosirea lor la clasă completeaza și dezvolta latura aplicativă a informațiilor furnizate de orele de informatică și TIC. Momentan, toti acesti copii sunt in masura sa foloseasca instrumentele puse la dispozitie de scoala, aplicand  cunostintele dobandite de la profesorii lor. Astfel, elevii au fost angrenati in realizarea unor proiecte precum lectii online TedEd, realizarea unor chestionare de cultura generala Socrative, antrenand intregul colectiv, concursuri pe echipe folosind Kahoot. Achizitia de informatii in domeniul IT (software) ,,modernizeaza" permanent stilul de educatie a elevilor prin implicarea directă a acestora în realizarea unor proiecte ce presupun valorizarea mijloacelor TIC. Totodată, am creat egalitatea de șanse prin diminuarea diferențelor dintre elevii care au suficiente mijloace de îmbunătățire a cunoștințele TIC și cei defavorizați, care nu au un calculator acasă. De asemenea, egalitatea de șanse e aplicabilă și în cazul profesorilor, cei mai puțin familiarizați cu metodele noi oferite de tehnologia de realizare a materialelor didactice, aceștia putând aplica metode interactive de învățare. Profesorii au invatat să creeze site-uri și platforme online de sharing data, predarea și învățarea realizandu-se în timp real, iar sarcinile de lucru ale profesorilor și elevilor, simplificandu-se.
Atat EuroMind cat si Training Vision, cele doua organizatii partenere in acest proiect, au dovedit prin calitatea cursurilor furnizate si seriozitatea cu care s-au desfasurat procedurile specifice stabilirii conditiilor si incheierii contractelor, ca pot fi considerate modele de buna practica in domeniul in care activeaza. Am beneficiat pe deplin de experienta lor pe toata perioada derularii mobilitatilor. In decursul ultimilor 3 ani, EuroMind a participat in calitate de partener in proiecte de mobilitate la mai mult de 60 actiuni de acest gen in care au fost implicati peste 1500 participanti (incluzand personal didactic si auxiliar, studenti de la scoli tehnice si vocationale, proaspat absolventi sau someri). Au derulat parteneriate cu organizatii din Polonia, Marea Britanie, Cehia, Slovacia, Germania, Portugalia, Turcia, Croatia, Italia, Grecia, Bulgaria, Letonia, Lituania si nu in ultimul rand Romania. Din dorinta de a impartasi experienta practica si de a ajuta profesorii sa se adapteze noii realitati educationale, intrunind in acelasi timp toate cerintele sociale, cursurile oferite de euroMind au fost create si dezvoltate in cooperare cu specialisti cu o bogata experienta in educatie.
La randul ei TRAINING VISION este o organizatie cu o vasta experienta in organizarea proiectelor de mobilitate. In decursul ultimilor 4 ani Training Vision a derulat mai mult de 250 de proiecte, organizand in jur de 2050 stagii de pregatire si mobilitati de formare profesionala, 160 de vizite profesionale si seminarii in diferite sectoare. Prin activitatea zilnica, Training Vision a demonstrat determinarea in promovarea culturii mobilitatii, prin promovarea dialogului intercultural, creativitatii si cresterii ratei de angajare datorita stagiilor de pregatire si perfectionare profesionala si programelor culturale din Portsmouth. Training Vision s-a implicat in cateva proiecte europene, VET si proiecte de parteneriate care au vizat cresterea motivatiei si imbunatatirea competentelor si talentelor personale, dezvoltate prin experiente de invatare in strainatate si prin investigarea noilor metode de a mari rata de angajare a tinerilor si adultilor. Datorita unei vaste retele de organizatii gazda, ambele organizatii partenere pot furniza stagii de pregatire si perfectionare profesionala intr-o varietate de sectoare, astfel imbunatatind competentele profesionale ale participantilor.
Printre temele abordate in cadrul cursurilor se regasesc probleme educationale de larg interes precum: motivatia, noi metode de predare, utilizarea noilor mijloace tehnologice de comunicare si informare, imbunatatirea calitatii muncii institutiilor educationale si chiar managementul proiectelor Europene. Activitatile au presupus o interactiune si implicare totala a participantilor, astfel ca acestea s-au desfasurat intr-o atmosfera prietenoasa si inspirationala. Tehnicile de predare folosite pe durata cursurilor au fost o combinatie de dovezi empirice, ateliere de lucru, studii de caz, simulari tematice, munca in echipa, discutii. Este important de remarcat ca metodele folosite pe parcursul atelierelor de lucru au fost permanent croite pe nevoile si obiectivele de perfectionare ale membrilor grupului de cursanti.
In cadrul primului stagiu de formare oferit de asociatia partenera Euromind cu tema “How to integrate ICT into your teaching life” cursul care a fost susținut de domnul profesor Antonio Martinez in perioada 9-23 august 2015 in Sevilla, Spania a vizat familiarizarea participanților cu aplicațiile pentru device-uri mobile care sa faciliteze demersul didactic. Metode de lucru: Learning By Doing si Project Based Learning. Cursanții au folosit in timpul cursului cate o tableta Ipad Air3. După ce cursanții s-au familiarizat cu principalele comenzi ale aplicațiilor au primit ca sarcini de lucru – proiecte pe care sa le realizeze prin intermediul acelei aplicații, sub îndrumarea tutorelui. Cursul a fost impărțit patru părți, prezentând aplicații care sa faciliteze activitatea profesorului in domenii ale demersului didactic:
1. Cercetare și Documentare - aplicația Evernote, pentru acumularea si organizarea de notițe, note bibliografice.
2. Crearea de material electronic specific demersului didactic- crearea in diverse aplicații a unor fisiere care includ text, imagini, audio si video (MULTIMEDIA files), aplicații:
-Colaborative, cum ar fi Google Drive, Docs, Sheets i Slides.
-Imagini: Snapseed (editor foto), PhotoGrid (colaje)
-Audio: WavePad (editor audio)
-Video: Lensoo Create (tabla multimedia), iMovie (editor video),
Pentru realizarea de materiale mai complexe:
-creare de lectii-TedEd
-creare de carti multimedia -Book Creator (facilitează crearea unui format de carte electronică se pot insera text, audio, imagini, link-uri și video )
3. Prezentare și Feedback- aplicații care asigura feed-back-ul de la elevi
-Blog: Wordpress.
-Wiki: Instrument de colaborare pentru proiecte (Wikispaces).
-YouTube Canal (canale de YouTube unde profesorul posteaza propriile lecții filmate si elevii posteaza propriile activitati spre a fi evaluate)
4.  Evaluarea- realizata chiar si intr-un mod distractiv:
*Google Forms: modalitati de a realiza itemii astfel, se obtin atât chestionare cat i foi de test efective.
*Socrative: prin care provocam elevii cu întrebări interesante folosind text, imagini i video.
* Lecii TedEd: Putem folosi orice video de pe YouTube pentru a face o lecție. Apoi se poate posta pe blog, trimite prin e-mail elevilor, apoi pe email primim rezultatele muncii lor care poate fi evaluata.
* Kahoot- joc de tipul cine știe câștiga, in care se punctează răspunsul corect și viteza de reacție.
Cursurile organizate de Training Vision au fost susținute de Taiwo Ayodele, CEO of Infonetmedia, profesor la Universitatea din Portsmouth. Activitățile din cadrul stagiului au fost organizate frontal, individual si pe grupe. Cele care s-au desfasurat in cadrul centrului au avut ca element de baza prezentarea unor aplicatii informatice si utilizarea lor in activitatea didactica. Astfel, trainerul s-a aflat mai intai in postura de executant, apoi rolul sau a fost acela de organizator și îndrumător al activității de învățare realizate de cursanti si in cele din urma de evaluator al produselor cursantilor. Pentru transmiterea cunoștințelor, materialele prezentate au constituit principala sursă de informație pentru cursanti. Astfel, activitatea frontală a vizat pregătirea activitatii de grup sau individuală, punându-se și delimitându-se problemele ce trebuie studiate și clarificate, metodele ce trebuie folosite și etapele ce trebuie parcurse. În activitatea frontală colectivul a dezbatut rezultatele activității de grup și individuale. S-au tras concluzii și s-a apreciat calitatea muncii depuse. Metodele utilizate în desfăurarea activităților au fost: exercitiul, problematizarea, brainstormingul, jocul de rol, chestionarul, studii de caz și controversa creativă.
Utilizarea eTwinning-ului în activitatea scolară a fost realizată în cadrul proiectului ,,Informația e cheia!, elevii fiind conectati la o platformă de studiu prin intermediul căreia au primit informatii despre realizările proiectului. Metodele de lucru au promovat concepte precum LEARN BY DOING, BRING YOUR OWN DEVICE, KISS (Keep It Short and Simple), IOT (Internet of Things). Vizitele tematice au cuprins:
- 2 școli cu profil vocațional: Portsmouth College, cea mai mare școală publică din oraș http://www.portsmouth-college.ac.uk/ și South Down College http://southdowns.ac.uk/
- o companie, INSIGHT 4 LIFE, care oferă servicii de consiliere școlară și asistență psihologică elevilor, a prezentat aplicația informatică prin care erau urmărite, în timp real, principalele probleme cu care se confruntă elevii din UK și metodele propuse pentru rezolvarea lor.
- Universitatea din Portsmouth (Eldon Building) http://www.port.ac.uk/
Organizatorii au oferit asistență și sprijin pe tot parcursul desfășurării cursurilor. Profesorii au manifestat o permanentă preocupare pentru a asigura cursanților înțelegerea noțiunilor predate.
Printre rezultatele notabile ale proiectului desfășurat putem preciza:
1. Realizarea unui roll-up de prezentare a proiectului expus la intrarea in institutia noastra. Dupa intoarcerea din mobilități s-a realizat câte o expoziție în care să se evidențieze principalele puncte atinse în cadrul cursurilor de formare. Cele două
expozitii, acum unite intr-una permanenta, subliniază elementele de noutate (noile softuri educationale) învățate în cadrul acestor mobilități. Am încercat să expunem lucrurile acestea în așa fel incat impactul vizual sa fie maxim și pentru colegii profesori, și pentru elevi (sa le stârnim interesul și curiozitatea), dar și pentru cei ce vizitează instituția noastră.
2. S-au publicat în revista școlii ,,Anotimpuri” (ISSN 2069-6655) in numerele din ianuarie 2015 și ianuarie 2016 mai multe articole ce au ca subiect fie cursurile de formare din cadrul proiectului fie activităi și experiențe legate de implementarea acestuia astfel încât această revistă poate fi văzută și ca un scurt ghid de bune practici pentru proiectul ,,Pedagogie și performană prin tehnologia viitorului.”
Articolele:
·        Anotimpuri , ianuarie 2015: "Pedagogie si performanta prin tehnologia viitorului" - prof. Rodica Popescu
·        Anotimpuri , ianuarie 2016: "Erasmus +KA1 Learning mobility of individuals"- prof. Rodica Popescu; ,,Suntem pregatiți sa exploram tehnologia viitorului" consemnat de prof. Nitu Ionut; "UK Learning Experience"- prof. Sanda Craina; "Strategii , instrumente și competențe de evaluare in realizarea unui demers didactic modern"- prof. Cătălina Rădulescu.
·        În ,,Buletinul de informare metodico-stiintifica” al Casei Corpului Didactic Prahova, ianuarie 2016 au fost publicate trei articole de informare legate de proiect: “Erasmus+ KA1 Learning mobility of individuals”- prof. Rodica Popescu, “Pedagogie si performanta prin tehnologia viitorului”- prof. Catrinescu Irina, “Strategii, instrumente și competențe de evaluare in realizarea unui demers didactic modern”- prof. Catalina Radulescu
·        In cadrul simpozionului național "Optimizarea procesului de Invățământ. Trepte spre performanță în cariera didactică” organizat la coala "Sfântul Vasile" Ploiești au fost prezentate articolele: ,,Aplicații pentru dispozitive mobile utile în procesul de predare – învățare” prof.
Nițu Ionu sustinut in fata unui grup 20 de profesori din toata tara, ,,Jurnal de formare profesionala Erasmus+ Portsmouth, Marea Britanie, octombrie 2015” prof. Catalina Isofache sustinut in fata a unui alt grup 30 de profesori din tara.
Cu ajutorul elevilor s-a realizat si o bibliotecă de tutoriale (pentru softurile educaționale studiate, si care au fost folosite in activitatea de predare-invatare si evaluare) și activitati didactice. Acestea au fost incarcate pe dvd-ul proiectului si 5 copii au fost înregistrate la bibliotecă pentru a putea fi utilizate de profesorii și elevii care nu au acces la ele online sau care doresc sa aiba un acces foarte facil la acestea.
3. Una dintre realizările pe care le pretuim mult este site-ul proiectului. Acesta a fost conectat ca subdomeniu la cel al colegiului nostru: http://www.liccuza.ro/Pedagogie/. Pe acest site s-au descris fluxurile de mobilitati, toate softurile educaționale pe care profesorii le-au învățat la cursurile de formare și pe care le folosesc la clasă. Trebuie subliniat ca pentru fiecare soft descris au fost puse link-uri catre tutoriale astfel încât profesorii și elevii să aibă acces online la explicații și suport avansat.
Participarea la cursurile de formare continuă în domeniul menționat a avut un impact major atât în strategia didactică a fiecărui profesor-cursant, cât și în atitudinea acestuia în raport cu activitatea educativă în general. Pe de o parte, profesorii au avut șansa de a se redescoperi ca ,,manageri" ai actului de instruire, fiecare tehnică inovatoare de învățare presupunând totodată modalități noi, specifice de organizare a resurselor implicate (materiale didactictice, elevii - văzuți ca ,,parteneri" în învățare). Învățând să utilizeze diverse aplicații de prezentare ca mijloace de predare - evaluare, profesorii au proiectat lecții dinamice, interactive, in prezent fiind capabili sa promoveze tehnici de învățare prin colaborare, generand un mediu evolutiv de învățare. Pe de altă parte, participarea la un curs european le-a oferit oportunitatea de a se racorda la noile tendințe europene în domeniul educației. În timpul desfăurării proiectului au fost îmbunătățite competențele de comunicare lingvistică, competențele digitale, au fost dezvoltate spiritul de echipă, capacitatea de adaptare la situații noi, capacitatea de analiză și abilitățile de leadership. Astfel, stagiarii s-au constituit ca un grup compact, al cărui obiectiv major nu este doar acela de a opera schimbări la nivelul formelor de învățare, ci și acela de a produce schimbări de perspectivă la nivelul fondului. Este necesar ca tehnicile inovatoare IT pe care le-au achiziționat să fie implementate pe baza unui fond comportamental, atitudinal ale cărui coordonate principale să fie cooperarea, deschiderea spre inovație, transparență, astfel încât instituția să devină un real spațiu European de educare.
Beneficiile majore la nivelul instituției s-au inregistrat in urmatoarele directii: s-a îmbunătățit calitatea și volumul cooperării între cadrele didactice ale școlii; profesorii au fost responsabilizați prin implicarea lor operativă în planul de dezvoltare instituțională a calității educației, s-a consolidat contribuția școlii la procesul de inovare a educației, elevii au fost responsabilizați, prin implicarea în activități interactive de instruire. Calitatea activităilor organizațiilor participante a determinat un grad de completitudine și corectitudine în produsele livrate de către proiect. Elevii au beneficiat de practici inovatoare de educație, devenind ei înșiși o importantă resursă umană în promovarea ulterioară a acestora. S-a îmbunătățit calitatea și volumul cooperării profesor – elev prin înființarea unor grupuri online de colaborare și furnizare de informații pentru fiecare clasă în parte (Facebook, Google, Yahoo, blog-uri personale ale profesorilor sau chiar site-ul proiectului- link). Prin dimensiunea europeană a strategiei de dezvoltare implementată a crescut volumul de cooperare dintre instituția noastră și instituții superioare din spațiul european, elevii avand posibilitatea sa aleaga să urmeze universități europene integrându-se firesc în standardele educative ale acestora ( stabilirea contactelor cu Portsmouth College si University of Portsmouth s-a realizat in timpul celui de-al doilea flux de mobilitati). Însușirea de către participanți și apoi promovarea unor practici inovatoare în educație, au condus la creșterea capacității de cooperare a organizației noastre cu instutiții
similare, la nivel european.
Instituția noastră a devenit mai vizibilă în plan european prin menținerea legăturii cu partenerii din alte țări, prin posibilitatea inițierii de noi parteneriate, de proiecte virtuale pe platforma eTwinning, prin schimbul de date între participanții la curs cu colegi din străinătate. De asemenea, a crescut atractivitatea instituției pe plan local, atrăgând elevi care își doresc să beneficieze de metode moderne de învățare, într-un mediu educative care promovează valori educative europene, și, astfel, se poate îmbunătăți calitatea elevilor care vor alege să studieze în acest liceu.
 
 
 
      ECHIPA DE PROIECT -  RODICA POPESCU
                                              ANDREEA VIOLETA VLASCEANU
                                              IONUT OLIMP NITU  
                                              ROXANA GABRIELA PAUN
                                              OANA VALERIA CHELARU
                                              CATALINA ELENA RADULESCU
                                              IRINA ELENA CATRINESCU
                                              CATALINA ANCA ISOFACHE
                                              SANDA CRAINA                                                                  
           
MANAGER DE PROIECT: PROF. RODICA POPESCU                                                     
Colegiul National "Alexandru Ioan Cuza" Municipiul Ploiesti
 
 
 
07.09.2016

CONTUL MEU

Nume utilizator :

Parola :

Ține-mă minte :

ȘTIRI

CONCURSURI / EXAMENE

CLASA A V-A

PROIECTE

Linkuri : Istoric | Resurse umane | Resurse materiale | Știri | Contact | Concursuri / examene | Forum | Webmail | Administrare